Teslimatı 1984 yılında başlayan Hawker 800 serisinin en popüler modelleri 800A ve 800XP’DİR. 800A, 800 serisinin ilkiydi. Bu güne kadar hala popüler bir uçak olan 800A, yaklaşık 424 knot normal seyir hızına ve yaklaşık 2.415 deniz mili menzile sahip. AlliedSignal TFE731-5R-1H motorları, 800XP’LERDEN daha az güçlüyken, daha az yakıt yakarak uçmayı biraz daha ucuz hale getiriyor. Sırada, Hawker kanatçıklarına sahip bir 800A olan 800SP vardı. Hawker, 1995 yılında 800XP modeline geçti. XP modelinde 45 fit küp bagaj için yer bulunan harici bir bagaj bölmesi bulunmasına rağmen, XP’nin kabini 800a’dakiyle aynı kaldı. Hawker, motorları biraz daha güçlü AlliedSignal TFE731-5BR motorlarla değiştirerek normal seyir hızını neredeyse 430 knot’a çıkarırken menzilini yaklaşık 200 deniz mili artırarak 2.600’e çıkardı. 800XP’NİN pist performansı da önemli ölçüde iyileştirildi. 800A için 2.800 ve 5.600’e kıyasla, karaya çıkması sadece 2.280 fit ve deniz seviyesinde kalkması 5.030 fit gerektirir. 2002 Yılında Hawker, önceki modellerde bulunan Dual Collins Proline sisteminin aksine, 800 serisini (seri numarası 567 ve üstü) Rockwell Collins’in ProLine 21 aviyonik sistemi ile donatmaya başladı. İlk olarak 2006’da teslim edilen 850XP, 800XP’YE çok benziyor. Ancak 850XP, menzilini yaklaşık 100 deniz mili artırarak 2.700’e çıkaran Seyyar Satıcı kanatçıklarıyla donatılmıştır. Ayrıca yükseltilmiş ProLine 21 aviyonik sistemi ve yeni bir kabin yönetim sistemine sahip yeniden tasarlanmış bir iç mekan ile donatılmıştır. Aynı zamanda 850XP’NİN üretimine başladılar, Hawker 800xpi’yi duyurdu. 800XPi, 850XP’NİN yeniden tasarlanmış iç mekanı ve yükseltilmiş aviyonikleriyle donatılmış 850XP ile aynıdır, ancak Hawker kanatçıklarıyla birlikte gelmez. 800XPI’LER genellikle yanlış olarak 850XPs olarak listelenir. 2008 Yılında, Hawker Beechcraft hem Hawker 750 hem de 900XP’Yİ teslim etmeye başladı. 900XP, 850XP’YE benzer, ancak Honeywell’in geliştirilmiş TFE731-50R motorlarıyla birlikte gelir, bu da menzilini 2.700’den 2.900’e çıkarırken seyir hızını ve kalkış ve tırmanma performansını biraz artırır. Hem 750 hem de 900XP modelleri ayrıca yeni nesil Airshow 21 kabin yönetim sistemi ile donatılmıştır. Hawker 750, 900XP’YE benzer, ancak daha düşük bir fiyat noktasında gelir. 750, Honeywell’in önceki modellerde bulunan daha az güçlü Honeywell TFE731-5BR motorlarına sahiptir, ancak 800 serisi kardeşlerinin hiçbirinin sahip olmadığı 500 pound bagajı tutan harici bir bagaj bölmesi ile donatılmıştır. Bununla birlikte, bagaj bölmesinin eklenmesi, menzilini 2.900 deniz milinden 800 serisi uçakların en kısası olan 2.200’e düşürerek bir yakıt deposunun çıkarılmasını gerektiriyordu. 2011 yılında Hawker Beechcraft, Honeywell’in TFE731-50R motorlarını (900XP’DE bulunur) ve menzilini yaklaşık 100 deniz mili artıran Hawker kanatçıklarını ekleyen, yalnızca Hawker Beechcraft’tan temin edilebilen 800XP için bir yükseltme paketi olan Hawker 800XPR’NİN STC onayını duyurdu. İsteğe bağlı aviyonik ve iç mekan yükseltmelerinin yanı sıra 800XPR yükseltme paketinin bir parçası olarak özel bir boya şeması da mevcuttu. Askeri amaçlar için Hawker Beechcraft, 125’in bir arama kurtarma çeşidi olan U-800a’yı tasarladı. Daha büyük pencereler ve işaret fişekleri, sallar ve diğer acil durum ekipmanları için özel ekipmanlarla donatılmıştır. U-125A ayrıca tuzlu su korozyonuna karşı daha dayanıklıdır. Hawker Beechcraft ayrıca Güney Kore Hava Kuvvetleri için gözetleme amacıyla kullanılan 800XP’NİN askeri bir çeşidi olan RC-800’ü yarattı. 800’ün bir başka askeri çeşidi olan C-29, kısa bir süre için Birleşik Devletler Hava Kuvvetleri tarafından muharebe uçuşu denetimi ve seyir amacıyla kullanıldı.
Hawker 800 serisini deneyimlemek ister misiniz? Hemen bizimle iletişime geçin.